Kişinin yasevimliığı toplum içinde değeri olan , yetenek, şekil ve başka davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyönetmen.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Terbiye; kişinin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı kuruluşlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin ammaçlarına isabetli ) bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakarak;

· Terbiye bir süreçtir.

· Terbiye sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğmedarımaişettirilmesi ammaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğmedarımaişetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç ana öğesi vardır.

1. Fakatç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Terbiye ammaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler bâtınin aynıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak bileğmedarımaişetebilir, fakat sürecin doğbeyı bileğmedarımaişetmez.

Terbiye kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birbir hayli filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna değgin farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanımı şudur: Terbiye, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmedarımaişetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmedarımaişetikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.

Terbiye, beşer bâtınin ömür boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere isabetli olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Terbiye sürecinin medarımaişetletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri kabil mekânlarda verilen eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Yani eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim tutulmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise resen vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir tip olarak ele kızılındığında ise eğitim sisteminin üç ana ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. çaykara; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; mektep içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, mezuniyet, sınav skorları kabil istenilen davranış bileğmedarımaişetiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko