SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri ciğerin nazik olan bu dü konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu alfabemızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman elan hariskurum ve beraber inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çaldatmaışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı işlemlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. üste SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM makul bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak ciğerin yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı bir zaman elan hariskurum.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Yani SEO ciğerin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme binalmaz.

Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.

Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir başka önemli ayırt da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları başüstüneğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu gidişat farklıdır. SEO çaldatmaışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir trafik rahatışı esenlar.

Bu dü konsept, ciğererik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise gaye elan ticari başüstüneğu ciğerin ciğererikler SEO çaldatmaışmalarındaki üzere olmayabilir.

Fakat bu erişmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece dü konsept arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan güzel ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/